Nytt År

Ja nu har ett helt år passerat och det kan man säga varit , händelserikt. Detta nya år som börjat har jag tänkt ängna åt att skriva om mina hästar här på bloggen. Det kommer bli en hel del med tanke på att jag har åtta individer som skall utvecklas.

Jag vill börja med att skänka en tanke till mitt lilla troll Luci som jag bestämt mig för att sälja, det gör ont i mitt hjärta samtidigt som jag vet att det är helt sätt eftersom jag inte har tiden till henne, det gör ju inte saken bättre när min yngsta son kommer och säger , men mamma tänk om dom inte tar hand om henne vad gör vi då?

Vad säger man när 6 åringar till och med funderar. det är bara att gilla läget. och låta tron på att detta är det bästa.
Tiden kommer att behövas till mina hingstar Haleggur och Jötunn med fler så sysslolös det är man inte.

Det som är värst av allt är att först ska jag genomlida en operation och konvalecens som igenteligen kommer helt olämpligt med tanke på att det mesta just nu är tung jobbat hagar som inte funkar bära vatten hinkar som fryser m,m och så måste man vara beroende av att anlita och tjata på andra människor om att dela detta ansvar.

Men min tro och förhoppning är att dessa människor vill ta del av detta för att de vill, och inte för att de måste.
Utmaningen som blir den största är min diviga hingst Haleggur som vet att han är snyggast i världen. Men det skall gå det oxå. Jag tänkte att han skulle åka bort under min konvalecens men de människor som jag kontaktat har inte hört av sig, så då får han vara hemma och vi får göra på vårat vis eller mitt vis, de vet inte vad de går miste om bara.Mina fem boxar är färdiga och utav detta förfallna gamla ladugård har det vuxit fram ett stall, så när enbart mina hästar är kvar här så har de en varsin box och det skall bli skönt.

Jag har slitit som ett djur detta år som gått men det är det värt, vad gäller hästarna men än är det tuffa månader kvar innan betena börjar komma och hagarna fungerar, det som man kan se är att det är ljusare längre ovh det är skönt. Nu är det bara att fylla sina dunkar och fara till stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0