EN NY DAG I LIVET

Ja vad ska man säga?
En ny dag blir det alltid har jag märkt trots att det känns som
en enda lång dag.

Ena dagen är det kaos nästa himmelskt,
att kunna bemästra detta är en konst har jag kommit på
det är som att måla en tavla, man börjar i ena änden som man tror skall bli på ett
visst sätt, men när man kommer dit så visar det sig att det var tvärt om.

Man möter människor som man trodde var goda, men visade sig vara onda
det jag är glad över är att jag bemötte detta för då kan jag ,
snabbt välja bort dessa människor som är så låga.

Det jag undrar är vad människor har för självinsikt igentligen?
I vissa fall ingen alls när man tror att man genom hot få det man vill.

Det den människan inte vet är att universum har sin egen lag som bara den rår över, och jag vet att är man ond
och hotar människor m.m så får man sitt straff, jag är stolt över att veta hur denna lag fungerar, det innebär att jag är en god människa för jag vill inte få det straffet.

Straffet i sin helhet är att man inte känner sig själv ,man är inte en lycklig människa man lever med
komplex och dålig självkänsla.

Jag vill vara fri och lycklig, det är det som dessa olyckliga människorna inte klarar av.


Med en stor respekt inför livet

MIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0