MIN NYA UTMANING ? ELLER UTVECKLING?

En ny vecka med massor av arbete, men roligt arbete kan man inte få för mycket av.

Vad ska man börja med ?

På lördag om en vecka så kommer jag att hämta hem min nya häst Jötunn, men det märkliga av allt är!! fast jag redan visste det var att det skulle bli två som skulle hem till oss i Söderås, eftersom Jötunn har en bror som är lika gammal som han själv , vill säga dom blir två år i år. Eftersom dom i sitt tidigare liv varit tvillingar så förstod jag att man inte kan sära på dessa herrar .Varav att min vän Erika,  som jag ser det är en ängel i fysisk kropp vill dela detta med mig och dela ägarskapet på Halleggur kallad Hagge och att respektive vill delta det är enormt stort för mig och hästarna.

Kan bara medge att denna känsla trodde jag inte var möjlig att få vara med om, många har velat säga att de varit mina vänner, men menat tvärsom . Det är nog så att sanna vänner är som diamanter och dom är dyrbara och man har kanske inte råd att äga för många dyra diamanter vem vet? Jag har faktiskt lyckan av att ha en del dyrbara diamanter, och det klart man spar på dem som glimmar mest.

Mina djur är för mig otroligt stora guldgruvor, de bär på enorma skatter i sig själva, därför ska detta bli så otroligt roligt att få ta del av två hingstar som man får lära känna två nya själar som skall utforskas och formas, varav att jag och mina vänner kommer att utvecklas tillsammans. Jag tror att jag drömmer många gånger och är det så så vill jag inte vakna ur den drömmen. Detta år som gått sen jag började studera har det hänt så mycket i mitt liv som är positivt, för mig är det helt fantastiskt, jag tackar alla mina nya vänner för att jag fått möjlighet till att lära känna er. Jag tackar alla de gamla som lärt mig att se mig själv.

Detta år och denna utbildning har gjort mig så stolt och trygg tack, min vision av att skriva min bok om Djurkommunikationen och mötet mellan människan och djuren hästen är så fantastiskt när man vågar praktisera det. 

 Och det skulle fler behöva ta del av, jag tror att den kommer att börja formas under hösten, det är min önskan.

Vi får se när den är klar och vad väntar man på? Jag vet inte!
Det är väl bara att börja skriva tycker jag.

Ödmjukhet och ett öppet sinne är något man bör bemästra som människa för att få ett sant möte med sin häst, man måste kunna visa sina svaga sidor  och se det som en styrka, och ite som så många tror är styrka genom att slå sina hästar, det är endast okunskap om det man håller på med och stora rädslor.

MIA


 








   
       


Kommentarer
Postat av: Göran E

Härligt att se att du är igång igen, både här på bloggen och att du ser positivt på livet. Och som du säger vad väntar du på? Jo, jag tror nog ändå du kan vänta lite med boken tills du är klar med dina studier då du har nog att tänka på. Bilder ska vi ta då det behövs en hel del för att få till texten till dem sen. Det kommer nog krävas en hel del bilder så de passar till texten, för texten är dock det viktigaste och du ska inte behöva skriva text till bilderna utan du ska ha så mycket bilder så du kan välja bilder till texten i stället för tvärs om.

Jag som hade problem att plocka ut fem bilder av arton, hur ska det bli nu? Ujuj känns som om det kommer bli tufft men otroligt kul ska det bli att få medverka och jag lovar det ska bli bra. Jag ger mig inte förrän du är nöjd :-)

2010-05-07 @ 20:53:42
URL: http://citronit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0