MORGONDAGEN GRYR

God morron!

Har haft en orolig natt en son med hög feber och en förfärlig hosta, ja då går det inte att sova själv har jag en axel som inte är som den ska efter förra helgens incident, nog är det väl helt otroligt att jag som alldrig haft ont i axeln på detta vis ja nu har jag det och känner mig handikappad plus en hand med bandage och det enda som allt beror på är dålig kommunikation eller som man säger mottagaren är inte på.

Vad gör man när man känner att man vill dela med sig av sin kunskap som bara bubblar inom sig, och ingen mottagare finns, ja då känns det som att man brinner innifrån, det är en märklig känsla att känna sin kunskap.
Det blir ofta att , ja ja det där har jag varit med om man är liksom ett steg före hela tiden. Det kan komma att bli jobbigt mellan varven, men det går inte att göra något åt, för min givare är så stor  och stark kanske det skrämmer. Många väljer nog att döma en sådan människa till att man är näsvis eller obekväm, jag minns det är noig 2-2,5 år sedan åren går fort men i alla fall detta år som det gäller så fick jag ganska många nya smeknamn ska försöka komma ihåg de flesta de var som stroppig, flamsig, fjortis,tramsig,egoist,ensamvarg,människor vände sitt ansikte ifrån mig när dom såg mig? Jag anser att dom gjorde allt annat än såg mig.

Dom dömde mig men genom att dom dömde mig så var det dom själva som blev dömda, jag har blivit beskylld för att själa ja ganska många saker har jag blivit beskylld för jag har fått hotbrev och blivit hånad, de människor som jag trott betytt nått för mig har visat sig vara de falskaste av de alla, som sagt jag har blivit beskylld för nått jag inte gjort utan de är deras egna handlingar som de projicerat eftersom jag lyser och lever så vill de släcka mig, jag lovar att när jag nu ser detta spel så klart så kan de bara tro att det kommer att fungera för dom kommer inte att klara det!!!

Det jag har lärt mig genom detta är att jag måste känna mig själv jag måste våga se mig själv, för gör jag det så är jag ett med mig själv och harmonin flödar och det är detta jag menar är så svårt när man har ett stort  öppet hjärta, varför skall man då bli missförstådd hela tiden och beskylld?Kan det åter bero på denna hemska svartsjuka,avundsjuka eller ren handlingsförlamning? tänk att människan kan gå så långt att kommer dom inte åt mig, så ger de sig på mina djur tänk att någon? Klippte av min Djarfur manen, det är sjukligt eller? Någon stal min nya mobil i mitt hem, galen människa anser jag!!Någon stal 3000 i mitt hem ja vad säger man? Inte är det jag själv som står för dessa handlingar precis.

Så denna morgon är det mycket som vill komma ur mig så att jag kan slänga det på tippen, det är på tiden att efter åter ett data haveri som slutade med att datorn fick åka hem till Göran för att börja fungera tur det finns kunniga människor det blev en hel del byte med virusskydd och program, så jag for fortsätta mitt skrivande i dag flera timmar senare.

En sak till jag och den tekniska världen passar inte så bra ihop, men jag satt på mig mitt halsband med min ametist och tänk det känns lungnare. Idag blir det åter igen en vacker dag solen lyser och det är vindstilla, konstaterade igår att hö måste hämtas det började ta slut så det är bara att åka och hämta . Jag är stel som en pinne det känns inte bvra i nacke och axel vad ska detta bli jag har inte tid att vara invalid jag undrar vad som hände med axeln  det får nog bli doktorn, jag undrar vad han säger om det är den doktorn Britta hade? Vem vet.

Jag blev glad när jag fick ett tips igår och det är min bok det handlar om nu känns det än närmre till att den skall bli verklighet, hinner nog komma igång under sommaren med den först skall min a studier ta slut och det är snart. Natten har varit jobbig jag har varit ute på vift blivit begravd i snö och jagad i skogen för att bli hängd, ja detta går ju att tyda och det jag tyder detta till är någån eller några vill stoppa mig i ett fack och inte lpåta mig få min kraft ur naturen och genom att hänga mig få tyst på mig .

Det jag kan glädja dessa energier med är att ju mer de försöker ju mer kommer mitt hjärta att växa och mitt ljus luser än starkare. Ta bara som exempel igår när vi var på hockey i Furudal det blev som jag trodde eller rättare sagt visste, människor är så små de vänder bort huvudet när man hälsar eller så går de omvägar, det är så att man kan skratta rakt ut tänk om de visste hur de förlöjligar sig själv så då för man plocka till psykologin ganska fantastiskt det funkar uppenbart. Människor talar sitt klara kroppsspråk det är så sant att kroppen ögonen talar om, kom i en situation där hårda ord växlats för ett par veckor sedan inte mitt fel och tänk att dessa människor inte visste vad de skulle ta vägen när jag stod öga mot öga dom blev så obekväm. Dom skämdes och det bet ganska så hårt , deras egna ord slog mot dom själv dom blev förlorare och jag blev än starkare.

Detta är märkligt men styrkan är så stark när man är i den, det är som min vän korpen säger det finns inga hinder , det finns inget tvång,  va i din styrka i din frihet och du flyger högt upp bland molnen du ser bara möjligheter. Du känner en oerhörd lättnad kravlös kärlek.

Det handlar om respekt och accepterande, jag kan respektera och acceptera mucket men att bli kränkt i min personlighet i mitt eget liv det går att förlåta men inte acceptera handlingen och genom att jag kan förlåta så förlåter jag mig själv från negativitet men jag låter dom ointe kränka mig.

Jag har bestämt mig för att det är mitt liv som är viktigt för lever jag inte mitt liv så vem är jag då? Låten som vann på melodifestivalen jag tycker om den Det är mitt liv min vän kan det bli bättre.Jag måste orka leva för att orka med familj och djur och vänner resten ska på tippen. Många kommer nog att klassa mig som nått nytt i stil med egoist men jag låter dom hållas, den egenskapen är bra att ha för då blir man inte handlingsförlamad som jag anser många lider av.

Tänk att datorn funkar fortfarande det är helt otroligt, måste jag påstå. Ja ska man börja ett nytt liv med att börja träna kanske en ide eftersom kroppen börjar bli ste som en pinne ? Men morgonen går som alltid över till en vanlig dag med massor att göra som hör en dag till.

Min William ka spela final idag och det kan man ju inte missa, så då får man ratta in sig på Furudal och träffa dessa människor som har nackspärr eller springer men hakan i backen eller än värre ett stort falskt leende, men man är ju härdad så det är bara att stänga av dessa energier och vara sig själv det fungerar perfekt. Man plockar fram taggtråden och spegeln bra verktyg.

Eftersom det funkat så bra med min kompis datorn så tänkte jag att han skulle få vila från mig ett tag nu jag ska fixa massa saker och sedancratta in mig till furudal.

kram MIA 


Kommentarer
Postat av: Göran E

ja du Mia. Det är tungt att läsa allt du skriver och jag lider med dig, men den starka person du är så kommer du klara även detta. Gör som du säger och var dig själv. Släng de som inte behövs på tippen. Gå rakryggad genom livet.

Kul att daton fungerar som den ska.

2010-03-14 @ 11:07:02
URL: http://citronit.blogspot.com/
Postat av: Sabina

Ja! Mia vad säger man...Göran har så rätt...släng dom som tillför negativ energi på tippen...det har jag gjort...det är så skönt att rensa...Kram på dig...

2010-03-14 @ 12:10:19
Postat av: britta

Om du skulle få samma doktor som jag och Göran hade så kan nog någon av oss göra undersökningen istället, rörelserna kommer vi nog ihåg och jag har kvar en massa piller som du kan få, sen ska du vänta en vecka och höra av dig igen om det inte blivit bättre:)

Det kommer du att spara 120 kr på, inte illa va?



Skämt åsido! Var rädd om kroppen nu och lyssna till protesterna, låt det ta sin tid att läka och försök ta det så lugnt det går.

Vi hörs!

Britta

2010-03-14 @ 13:44:04
Postat av: Göran E

Britta vi kan väl ställa upp och hjälpa Mia. Eftersom vi båda har vart där så måste vi som är två klara av behandling om vi hjälper varandra. Så Mia ring oss och boka en tid så kommer vi :-)

2010-03-14 @ 20:02:13
URL: http://citronit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0