GLÄDJE OCH SORG

HEJ!

Ja livet ändrar sig på några sekunder, tänk att man vet så mycket fast man inte vill man inser det när situationen är mitt framför en, helt plötsligt så är man mitt i allvaret man får slåss för sitt liv ja jag lovar det är mycket som snurrar i huvudet, det jag tänkte på slå mig inte i huvudet det är så skört. Man kan inte tro att det händer men sanningen är sådan bara att acceptera, det jag vet är att jag har ett liv som många vill leva men inte klarar av att öppnå tror dom själva jag vet att allt är möjligt, men man måste våga möta sig själv och livet.

Det gör ont i mitt hjärta det gör ont i min själ, i sådana stunder känner man sig väldigt ensam, det jag vet är att jag är inte själv jag har min familj jag har mina vänner som finns för mig och det är jag oerhört glad för, i bland har man tvivlat men i dag tvivlar jag inte längre  jag inser att man har en stor styrka för när man ligger där och inte vet om man blir ihjälslagen och inser att jag måste överleva detta livet har precis börjat, att se in i ett par rädda ögon som valde att tolka ett par ord på ett negativt sätt bli frustrerad och tappa sig själv. Det smärtar över att inse att det är min egen bror jag möter hade önskat att det varit någon annan men nu är det sanningen jag måste se. Och att sen veta att ingen rycker in utan de är också lika rädda varav att det tar parti för den som utför handlingen, återigen är det våran största sjukdom som härjar vill säga avundsjuka svartsjuka, jag ser det som att detta kommer att bli människans undergång. Min axel smärtar jag kan inte rida men jag vet att det går över, värre med själen detta är inte min önskan jag har inte valt detta jag vill alla väl, jag fick höra att sådana som mig skall bara hålla käften att jag är egoist, ja jag har fuderat på detta med tanke på att jag ärb självkritisk.

Men jag håller inte med jag är stolt över mig själv som människa jag vågar säga vad jag tycker jag vill leva mitt liv livet är för kort jag lever för min familj och mina sanna vänner mina djur och framtiden jag tror på kärleken och ljuset, de som väljer det andra det får stå för dom jag vet att många människor kommer att tappa sin plats hos mig, med tanke på att de inte kan ge mig någon kravlöshet  de ser mig inte de vill dräpa mig det kan jag inte ge dom, för vill dom inte lyckas med sittliv hur ska de då kunna vara med mig och se mig lyckas??

Denna helg blev liksom ett avstamp, eller var det så att jag klättrade några trappsteg högre? Jag vet att det är så och jag vet att jag litar på mig. Det jag vill säga är att allt mellan glädje och sorg är livet på sin spets det gäller att göra något med det jag tar lärdom och det gör mig stark 

Jag vill skänka ett stort vitt ljus till människor som är vilsna, jag vet om ni vill så kan erat liv förändras, men ni måste vilja det själv,man kan bara leva sitt eget liv och man har eget ansvar ingen annan kan belastas för att man lever sitt liv som man gör,man måste våga se andra lyckas på det viset lyckas man själv också. Ta vara på livet släng inte bort det det kostar för mycket inget är gratis.

Det kostar att ligga på topp!! Men det är det värt
Man är väl viking!!
Lev i ditt hjärta
och det visar vägen
 det har den sannaste nyckeln
hemligheten till din önskan
sanningen till ditt liv

MED EN STOR KRAVLÖS KÄRLEK
HEDRAR JAG LIVET
MIG SJÄLV

MIA





Kommentarer
Postat av: Göran E

Det är bra att du är stark Mia men detta ska du inte behöva stå ut med det ska ingen. Hoppas i alla fall att bilderna kan trösta. Jag har lagt upp några till åt dig. Så att några kommer jag att byta ut för jag var inte riktigt nöjd, blir så ibland man blir lite blind :-)

2010-03-07 @ 20:53:47
URL: http://citronit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0