TOMHET

Tomheten gör sig till känna, vad gör man då?

Ja vad ska man säga när man känner endast en stor tomhet inte vanligt när det gäller mig, jag skulle inte behöva känna tomhet undrar just om det andra människors tomhet jag känner. Mitt liv är annars ganska fullt med känslor och sysselsättning, med bla problemlösningar som kan göra en galen, tror att det kan kännas som tomhet. När hjärtat känner tomhet och man känner sig maktlös över sig själv då är det lätt att man hamnar i kaos.

Jag hamnar många gånger i kaos och stannar naturligtvis upp och rannsakar mig själv, i mitt fall är det att jag vill så mycket jag ser inga problem och det i sin tur blir, ett problem med tanke på att man möts av andras rädslor, jag vill mena att där blir det svårt för har man kommit lång bit på väg i sitt medvetande så kan man inte alltid förstå att människor styrs av sina rädslor så enormt. Visst ska man känna rädsla men det får inte styra ens liv.

Min rädsla är min medvetenhet jag vet oftast svaret fast det kommer sen, det kan kännas tungt man är liksom ett steg före hela tiden, känslan av att möta sin utveckling kan vara skrämmande. Det beror på hur fort man utvecklas den här sista tiden har gått lite för fort för mig jag möts varje dag av vägledning som talar om hur min utveckling bör vara, man får väl gilla läget och följa sitt flöde. Men det är inte så lätt som man tror.

Min tomhet gör mig igentligen starkare med tiden det innebär att jag måste möta min innersta kärna och möta mig själv, jag blir starkare med tomheten så igentligen skall jag tacka min tomhet för när den börjar fyllas på igen så har jag mer erfarenhet i grunden. Jag har insett att i slutändan så har det hela med att man skall inse vem man är, det är skrämmande  men i tomheten kan man hitta vägar att följa som bär en lättare fram den väg som är lättast men så svår att följa det är hjärtats väg, den är spikrak men gör mest ont. Konstigt eller hur? 

Den som inte har prövat på så tycker jag att ni ska pröva att möta en häst, en häst bemöter tomheten det kravlösa och sanna, hästen bemöter båda sidor i ens själ dom berör hjärtat på olika nivåer och vet ni man möter sanningen det går inte på något annat sätt att möta en annan själ en själ som berörs av kaos och harmoni.

Detta har jag bara skrivit rakt ut vet inte om det igentligen har nått samhörigt innehåll! men just nu känns det som att jag bara skall skriva detta Kram MIA


 


Kommentarer
Postat av: britta

Tomheten kan nog också vara ett slags försvar som kroppen, sinnet och själen använder sig av när det blivit lite för mycket på alla plan.

Någon har helt enkelt tryckt på en pausknapp för en stund för att dessa tre (kroppen,själen,sinnet)ska ha en chans att komma ikapp och bearbeta allt som händer. Tror att denna tomhetskänsla gör stor nytta i slutändan och snart kommer du igen med ny kraft, som alltid Mia!

Sköt om dig!

Britta

P.s korpen har cirklat och fört ett himla väsen ett par dagar här ovanför oss, tänkte ringa dig idag men blev inte av, ska lyssna på honom nästa gång:)

Hoppas nu att du hittar nya krafter inför veckan som väntar D.s

2010-07-04 @ 20:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0