STALLET

STALLET!!!!

Ja äntligen har jag hittat ett stall eller rättare sagt ett stall som håller på att växa fram, efter många tvivel och funderingar så äntligen. Kan det vara möjligt tänker jag att det finns människor som vill hjälpa av ren välvilja?

Många gånger har jag tvivlat, men har börjat våga tro att världen inte skall besegras av det mörka. Det innebär att
man måste börja välja vilka människor man ska ha i kring sig, min dröm håller på att gå i uppfyllelse i och med att jag ska få ett eget stall att vara i  och som mina vänner vill dela med mig, dom är trots allt inte så många men det är desto mer kvalite på dom vännerna.

Ja vad säger man när viljan är stark men kroppen sviker? har funderat mycket på varför jag blivit så slut för i vanliga fall så är jag den som är mest allert.
Jag har kommit fram till att det är inte så konstigt, det sa min doktor oxå. Och det är att om man har människor som lider av våran största sjukdom som är AVUNDSJUKA SVARTSJUKA . Har man för många sådana kring sig så blir man sjuk.

Fick känna på den mörka avunsjukan i går och att det var så tydligt kunde jag inte fatta men fick lov att inse fakta.
Detta är en människa som ska stå mig väldigt nära, och då tror man att dom vill stötta och dela glädjen tillsammans men tänk vad fel man kan ha. Och tänk vad ont det gör, inte konstigt att man blir sjuk, denna människa  ville bara tala om vilka fel som finns i detta stall m.m tänk på att avundsjukan kan slå till tänk om du blir bestulen bla bla bla.

Men tänkte jag kom med något nytt, allt detta har jag redan prövat så jag vet  redan hur det känns. Men att få känslan av att bli hotad är inte roligt och framför allt inte av de som ska stå en nära, i bland undrar jag hur mycket man skall stå ut med hur ska man behöva vara  ska man behöva bli så ego trippad så kall att man bara ber människor flyga och fara?

Själv vill jag bara leva mitt liv och vara den jag är!! Den som inte vill dela det med mig kan jag inte leva nära så enkelt är det säger man,
men när man skall börja plocka bort bland människor man trott står en nära och trott att dom vet vem jag är så
blir det SVÅRT.

Tänk att känslor kan göra så ont!?





Kommentarer
Postat av: britta

Blir så ledsen när jag läser detta, för även om du är van vid och har fått ta emot många "smällar" av den här sorten och vet att det är avundsjukan som ligger bakom, så tror jag att det gör lika ont varenda gång det händer. Förstår inte varför människor inte kan välja att vara tysta om de bara kan säga sådant som sårar, för det måste de väl vara medvetna om? Eller? Hur som helst så hörde jag av Leif att han tyckte att ni har fått till ett jättefint stall på så kort tid, och det kan väl kanske vara roligt att höra?

Ha det bra, så hörs vi snart.

Jag är jättenyfiken nu och kan snart inte hålla mig borta, vill se både stallet och alla dina/era hästar.

Britta :)

2010-07-19 @ 22:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0