Fånga Dagen

FÅNGA DAGEN!!

Ja vad säger man det första som jag läste i morse var just, fånga dagen. Jag ställde mig den frågan hur ska jag kunna fånga dagen, den går ju så fort. Men så slog det mig att fånga dagen innebär att vara i nuet det som vi gör allt för ofta är att vi flyr dagen.

Ja sen kommer man inte undan från allt som cirkulerar i ens liv, kom att tänka på en upplevelse sen jag var liten ungefär 8 år, i mitt liv eller min fantasi kalla det vad man vill men då önskade jag mig ett stall fullt med hästar det jag inte visste då, är vad jag vet i dag. Det började med min gentleman Djarfur.

Sen kom hingstarna som en ny väg öppnades inser nog inte vilket kap jag gjort får jag bara ordning på dessa herrar så kommer det att bli bra, min Jötunn har för tillfället ingen man kvar men som vi vet så växer hår, men i mitt hjärta så känns det förfärligt. Men det löser sig fråga mig jag vet man skall bara inte tvivla.

Sen kommer vi till min andra flytt med Djarfur ja vi flyttar och flyttar en ganska konstig känsla, som lärt mig att bli trygg i mig själv. Jag inser att jag klarar mig själv. ibland kan man känna sig ensam men igentligen så är man alldrig ensam för litar man till sig själv så finns det inte någon anledning till att vara ensam.

Man blir fostrad till att möta nua möjligheter och att plocka tillfällena när dom kommer. Ja nu har jag flyttat Djarfur så för tillfället s är hanb ensam i hagen, det gör så ont i mitt hjärta att han inte har någon kompis. Så hur löser man detta då, jo man tittar på hästnet och det bara löser sig där fanns han den lille rackaren som bara flöt in i hjärtat, en svart liten shettis som är körd riden mycket i skogen och klarar av stora beten.

Hör och häpna han fanns i Dalarna på köpet så vad flyger in i huvudet. Ja ni kan ju bara gissa, en kopia av Djarur kan man inte motstå, barnen kommer att bli förtjusta inte bara mina barn alla syskonbarnen  Anders syskonbarn Erikas syskonbarn L-E syskonbarn  och mina syskonbarn.Och grannarnas barnbarn det blir strlålande.

Inte nog med detta dert kommer troligtvis en till hingst inom kort!!! Vad vill jag säga med detta? Jo jag är lyckligt lottad som träffat dessa människor och att jag fått möjligheten till att uppleva detta som för mig när jag var 8 år var en vision en dröm, som idag när man börjar närma sig 40 får låta komma till liv, det kan man kanske kalla fånga dagen vem vet!

Jag vill tacka alla människor nära  och kära och mina sanna vänner för att ni vill dela detta med mig detta fantastiska liv med hästarna som skänker livet dom ger oss möjligheten att fånga dagen och nuet, alla dessa fantastiska kort som Göran tagit på mina hästar är till stor nytta för mig eftersom jag jobbar med kommunikation, när jag ser korten så talar de sitt språk, så ja en häst blev 3 hästar och med A och Erikas hästar så blir det nog6 innan det blir klart och det jag tycker är fantastiskt är att delar detta med varandra.

Detta resulterar nog i att vi måste anlita hästskötare!!? Vi får se när nästa morgon börjar ta vid.

FÅNA DAGEN INNAN DEN FLYR

MED STOR KÄRLEK TILL LIVET

MIA


Kommentarer
Postat av: britta

Åh vad glad jag blir när jag läser detta! Tack och lov för att det verkar lösa sig med allt och att ni trots en del som hänt kan fortsätta samarbeta :)

Man vet aldrig vad ni kan åstadkomma tillsammans :)Underbart, roligt och spännande är det i alla fall.



Stor kram

Britta :)

2010-07-11 @ 13:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0