BARNET INOM MIG


Barnet inom mig!!

Ja vad säger man om sitt innersta barn eller ska man kalla det barna sinnet, det sägs att man skall vara rik om man lyckas bevara sitt barna sinne? Själv tror jag på det men att det ska innebära att man blev  eller blir så dömd av andra hade jag ingen aning om skulle bli så stort.

Det har resulterat i många nya smeknamn de senaste åren det sista är barn rumpa det sägs att jag inte kan kommunicera att jag inte lyssnar och att en sådan barnrumpa som jag finns har dom alldrig mött. Detta har jag naturligtvis analyserat med tanke på att konstigt nog har jag betyget MVG i psykologi undrar hur det gick till med tanke på att jag inte lyssnar.

Åter till analysen som jag vet så kan dessa människor inte se sitt inre barn att det är viktigt att bevara alla sinnen tänk er som tex ett äkta leende kan bara komma från en människa  som ar fri från rädsla och helt närvarande i nuet  ett äkta leende finner man bland annat hos det fritt lekande barnen.

Då är jag glad över när jag kan tillåta mig att vara i nuet och välja att vara i det tillståndet, då kan man känna den stora fria lyckan. Om jag kan visa mitt sanna äkta leende så har jag kommit långt.

Då inser man hur många människor som har det svårt och som är bittra i sina liv, dom har stängt av sina liv de lever i enbart förpliktelser och de människor kan inte kommunicera det vet jag, så i detta fall av att få smeknamnet barnrumpa tar jag som en stor eloge det bevisar att jag lever mitt liv, och det är endast avunsjuka på att jag klarar av det.

Jag vet att man håller sig ung längre ,och livet är ju ganska kort så det gäller att leva det. Jag är övertygad om att en människa som bär på stor rädsla kan inte ge ifrån sig ett äkta leende så därför  förstår jag att det kan kännas i kroppen när man ler, det kan bli en tryckt stämning och man tror att problemet ligger hos sig själv, men leendet kan vara svårt för en rädd människa att möta det finns sån kraft iett äkta leende.

Leendet talar sitt eget språk  det är en pålitlig singnal som tolkar hur människan mår, varav att man läser av människan ganska snabbt.

Människor är rädda för att visa sin storhet att visa vad dom kan och vill den gammla jantelagen skall följas annars skall man dräpas, den säger (Du skall inte tro att du är någon) Jag vill mena att det är precis tvärsom man skall visa vem man är man skall visa vad man kan och vill, det har gjort att jag fått mina smeknamn men kärt barn åter till detta med barn det förföljer mig ser det ut ja var var vi? Kärt barn har många namn så jag får se det som så att människorna i sig är avunsjuka dom vill vara som mig? Men dom kklarar inte av det.

Varför klarar dom inte det kan jag undra ? Jo dom är rädd för sig själv dom ser inte sitt inre barn dom vågar inte se sin sårbarhet, och dom kan inte le.

Titta på mina kort när jag och Djarfur senast fotade dom talar i barnets tecken, när jag ser dessa kort blir jag så lycklig för jag ser att jag kan bevara mitt bana sinne, jag önskar fler kunde våga möta sitt inre barn och sluta påverkas av alla rädda människor, mitt liv äger jag själv och den frihet jag känner kan ingen ta ifrån mig.

När man känner vinden i håret och ser himlen som är blå, kan man känna vinden smeka genom själen, sätter man ihop det med sina hästar och naturen så är det opptimalt. Mina hästar låter mig bevara mina sinnen dom låter mig växa och vara i total frihet, dom har lärt mig att hitta innersta barnet inom mig och det tänker jag behålla, man säger att man ibland hittar en pusselbit och jag har funnit en.

När jag kan se min egen storhet först då kan jag se andras, så då förstår jag att man  upplevs konstig, eftersom jag ser min storhet och i många möten möter jag människor som inte ens ser sig själv inte undra på att det blir som det blir, det innebär att det blir en chock för dessa människor och andra sidan dom ser mig inte alls.

Då går det inte att kommunicera för att det skall fungera så måste det finnas en givare och en mottagare, finns det bara en av dessa kan man lika gärna lägga ner det hela och spara sin egen energi.

Kan detta innebära att man blir ganska ensam av sig och udda? Jag tror att man upplevs både korkad och  egoistisk. Egot är en bra egenskap om det används för utveckling och en hjälpande resurs och är det så så är jag stolt över att ha den egenskapen, den som har den bristen är ganska fattig i sin självkänsla.

Att se min storhet är inspirationskälla för mig ,den gör att jag utvecklas och vågar möta mig själv.

Det sägs att egot inte vill att man ska utvecklas egot står bakom alla projektioner, egot vill inte att man ska uppleva lycka egot vill alldrig ditt bästa, egot säger att det är någon annans fel skyll ifrån dig så mycket du kan det är inte mitt fel, egot trivs i konflikter egot sätter stopp för det inre barnet och din ytveckling, vad vill jag säga med detta jo lider man av denna sorts ego då är det illa och det gör inte jag däremot är det många jag mött som lider av denna sorts ego ett ego som manipulerar och sårar.

Ego som inser att hjälper jag andra så växer jag själv kan jag lära ut från mitt ego tillandra så växer jag, om jag använder mig av egot på ett sådant sätt så kommer man att lyckas nå sina mål det är positiv ego.

Den andra sortens ego är negativ och destruktiv den vill slå ner en människa inte är denna ensam heller många gånger detta ego har en kompis som heter avunsjuka svartsjuka vid sin sida och det blir bara en mörk ego i det hela.

Så kan man använda sig av den ljusa egot så ska man vara lycklig för då vet man att man är under ständig utveckling.


Mitt liv hoppas jag få leva i ett äkta leende och total frihet, jag hoppas mina ögon får lysa som himmlen











Kommentarer
Postat av: Göran E

Håller med dig till hundra procent Mia. Du är rik som kan behålla barnet inom dig och det leendet som du visar upp i flertalet bilder borde i stället glädja andra. Men jag vet hur det är tyvärr. Men det är bara att stå på dig och släpp du ut barnet det kommer du leva på länge.

2010-07-05 @ 08:35:40
URL: http://citronit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0