VÅRAN DUKTIGA EFFIE

Tänk! Effie våran duktiga hamiltontjej som blir 2 år i år, tiden går fort minns det som igår när jag ringde och letade ny hund.Jag hamnade i torsby hos Mats Björn det visade sig att han hade valpar kvar,så vi bestämde oss för att åka och titta,valparna var då endast 3 veckor gamla men det gör ju inget,dom är så himla söta den som jag fick i mina händer det var effie,jag vet att jag sa henne ska jag ha det bara kändes i hela kroppen,visste att det var något speciellt.En lång väntan tills det var dags att hämta hem det lilla underverket,eftersom vi inte fick välja hund så kom detr att bli den som blev över,men jag har ju alldrig tvivlat förut så varför skulle jag göra det nu tänkte jag,men lite pirr fanns där,det kändes som om det redan var bestämt och mycket riktigt där var hon sist av alla allas våran lilla metkrok det blev hon kallad för hela tiden pga sin vita teckning på halsen,det såg ut som en metkrok.Jag kan varmt rekommendera denna avelslinje som Effie är efter ,suveränt psyke otroligt lättlärd och trevlig familjehund,det är bara ibland som jag undrar om hon varit känguru i ett tidigare liv,denna hunnd hoppar nått fantastiskt och fort går det,springer på bakbenen så lårmuskler det har hon,våran tjej.Eftersom vi har jakten som stort intresse framförallt harjakten eller som man säger småviltsjakt så kan det inte ha startat bättre för husse och Effie,det har hunnit bli tre harar den senaste nu i helgen som varit.Många tycker att jakten är plågsam och många brinner för den ,det som är så fantastiskt med den är kommunikationen människa djur,vara i naturen och känna på våra förfärders energier,på den tiden som det var livsviktigt för att få mat på bordet,det jag vill säga att delade meningar kommer alltid att finnas , jag vet att kan man vara öppen i sitt sinne så kommer man att inse vad det innebär att känna mystiken i skog och mark detta med jakten är en kultur en livsstil som det finns av olika slag och den måste respekteras,när man är ett med sig själv och i denna kraftfulla energi då vet man,denna känsla önskar jag många fler skulle få känna.Bara just kommunikationen i sig är värt allt.EN stor eloge till Effie och husse efter deras lyckade jakt ,med det vill jag säga att åter igen så gör tanken underverk.Det man kan se i  det hela är att det är en social bit isig självt,man delar intresset med andra som innebär att  Effie och husse Lars-Erik samt Rune far till husse får möjlighet till att umgås,tänk alla dessa minnen vad roligt att bära med sig genom livet som i sin tur följer med de unga i och med det så bevarar man en kultur som känns trygg,naturen i sig skapar en stor trygghet.Många är rädda för skogen jag tror inte det är skogen isig man är rädd för,det är ensamheten i sig som skrämmer,ensamheten och att vara med sig själv är nått alla borde träna sig till då lovar jag det har hjälpt mig då kan man växa som människa det är bara att prova skogen ligger endast runt hörnet. Mvh MIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0