TRÄNING MED DJARFUR

Hej! I dag har jag varit ute med Djarfur på våran dagliga träning.Vad har vi lärt oss idag? Framförallt har jag som ryttare lärt mig,att  lita fullt ut på min häst inse att vi är ett team,som är samspelta i en enda stor energi,den känslan hoppas jag fler söker efter och hittar,det man ska tänka på är att hästen har inga problem.Det år vi ryttare som måste komma till insikt med oss själva innan det funkar optimalt,det är en lång väg att vandra,men så viktig,det är våran skyldighet att ge våran häst den chansen att bli hörd. När jag var där ute mitt i skogen kom jag till insikten av att detta samspel med .Djarfur går inte att köpas för pengar,endast en stor kravlös kärlek .Vill säga det samspelta livet,tanken ja den styr hela ens liv ,jag är lyckligt lottad till att ha min tanke,den gör underverk insåg jag idag.Endast jag själv kan ändra mitt liv endast min tanke.Djarfur har utvecklats till en stilig bärig herre,jag har hela tiden sett hans potensial . Det börjar mer och mer visa sin sanna sida.Mitt ute i skogen fick vi sällskap av ett ekipage,en ung Haflinger dam,både jag och Djarfur tyckte lika hon var väldigt vacker,jag insåg direkt vad fantastika hästarna är,den synen önskar jag att fler hade.Tyvärr så vet jag att många är rädda för sina hästar och därav får de stora problem .Där tycker jag att som ryttare ska man börja med att ändra sin tanke,och jobba med sig själv, mental träning,det som glöms bort är att det är färkvara .Det innebär att det måste praktiseras varje dag.Det som jag insett i hästarnas värld är att det som måste funka först det är, att man ser dom,och med det menar jag inte bara att man ska se dom som häst man måste våga se själen ,det som händer är att man genom sin häst ser sig själv.Jag undrar hur många vågar det,det kan vara skrämmande,men testa jag lovar ni blir inte besvikna för det är livet.Våga se sig själv se livet ,har man tagit klivet in så är man såld,denna magi som finns i och kring livet.Det innehåller bra sidor och dåliga sidor,det innebär att båda sidorna måste man börja lära känna,genom att möta sina "dåliga" sidor så har man vunnit mycket,det blir bara bättre och välmåendet växer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0