DUKTIGA DJARFUR

Tänk!!! Vad livet med Djarfur gör det intressant, hur det kom att öppna sig en helt ny värld. Senaste träningen var här om kvällen, vägarna är perfekta nu på vintern ,så vi bestämde oss för att ta träningen runt byvägarna,Djarfur var pigg och det bara strålade energi om honom, vi började som alltid med lösgörande och uppvärmande övningar för att sedan gå över i samlande övning,tänk vilken fantastisk häst jag har som vill så väl och lyssnar på mig. Efter detta moment tog vi tag i tölten som Djarfur blir allt starkare i och det bara flöt fram han är så duktig. Eftersom Djarfur bor i söderås på höjderna så är det opptimalt till att använda sig av de högre, positiva energier som passar oss perfekt,tänk vilken lycka det är att kunna ha möjlighet att få komma och vara där mina rötter finns etsade kvar detta kom att betyda stor utveckling för oss som ekipage samt en stor utveckling för mig som person, jag har hittat hem till mig själv pusselbiten som fattades har hamnat rätt, tänk vilken fantastisk känsla det är att få rida dressyr där längst uppe på höjden ,se ut över hela siljan och bara andas massor med energi vara i hästens energi vill säga vara ett med varandra,det är då man kommer till det man vill säga i sin träning opptimalt,en enda kravlös kärlek som endast iinnehåller stor kommunikation tillit och förtroende till varann. Jag och Djarfur har tillsammans påbörjat denna resa till dags datum som började för 3,5 år sedan och det kom som sagt att bli min vändning i livet . Därför vill jag tacka livet till att detta var möjligt ,till mig själv som följde mitt hjärta ,till mig själv för att jag litar på mig själv och för att jag vågar se livet. Tänk vad en häst kan göra med ens liv,eller rättare sagt vad jag vill säga ,vad denna själ kunde göra att vi vågade möta varann och se varandra.Det har i sin tur inneburit att jag fått nya möten med människor som skulle visa sig inte i alla fall var bestående vänskap många har kommit och gått vissa har passerat som en vind,vissa har stått mig väldigt nära har jag trott men på vägens gång visat sig vara helt annorlunda,men väkldigt lärorikt det har lärt mig att tilliten och tron på mig själv är den viktigaste av allt, har man inte det så kan jag lova att man inte känner sig hel,så jag tackar dessa möten för de lärde mig se mig själv .Eftersom jag jobbar med djurkommunikation så har jag stor räddning i mina egna djur och i det här fallet så är det djarfur som hela tiden hjälpt mig att utvecklas han har lärt mig så otroligt mycket hur vicktigt det är att kommunicera,han är så klok den gamla själ som han är. För ett par dagar sen så var vi ute han och jag,jag tömkörde ja vad ska man säga man får motion, det som bevisligen bevisades denna kväll var att djarfur tittade på mig som om jag skulle vara ett tåg som inte orkade,ungefär så kände jag mig  så han hade rätt med att matte måste börja träna.Så upp till bevis tycker djarfur så nu är det bara att börja träna,och när det känns som att nu ska jag börja ja då blir man förkyld så det dröjer nog en vecka eller två innan jag börjar,det jag vill säga !djuren håller koll på oss det är inte som vi människor tror att det bara är ett djur.Djuren är ochså levande ,väldigt kloka individer de har en stor själ och de använder sitt sjätte sinne tänk om vi människor anväde oss mer av. Det skulle innebära mer kommunikation mer ödmjukhet till själva livet. LIVET ÄR KORT DÄRFÖR BÖR MAN LEVA DET MEDANS MAN LEVER INTE I GÅR ,INTE I MORGON ,UTAN JUST NU I DET VERKLIGA NUET Mvh MIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0