Känslosvall

Känslor!!??

Känslor ja det har vi alla, hoppas jag men varför ska känslorna göra så ont?Det som är det sannaste vi har som våra känslor, men ändå blir det så svårt många gånger. Nu närmar sig våren kanske är det vårkänslorna många känner av , kan det vara som när man släpper kossorna på grönbete är det den känslan av frihet och önskan om att det skall kännas mer frid i själen? Jag undrar vad som skrämmer i känslo svallet kan det vara rädslan för sig själv? många gånger är det nog det man bemöts av sig själv som man inte förväntat sig, jag skulle vilja kalla det personlighets utveckling man liksom växer i sitt nya skal, känslor är som att ömsa skinn tycker jag gamla känslor byts ut av nya men det kan vara tvärsom oxå de nya känslorna måste ju ha en byggsten att bygga på som man relaterar till de gammla där är det upp till en själv hur man vill bygga.

Det finns ett gammalt ordspråk som,(  GAMLA KÄNSLOR ROSTAR ALLDRIG )? Så är det tycker jag , man möts av gamla känslor man trodde försvunnit, men som ligger och lurpassar!  endera blir man överraskad på ett positivt sätt, eller så är det obearbetade känslor som måste slutföras? Ja vad tror ni? Det kan naturligtvis vara både positivt och negativt.

För det mesta så är det positivt tycker jag, man får en andra chans till att förstå sina känslor, att växa som människa det kanske är så att det är känslor som måste läka sin sår?? Men det blir bara bättre ju mer man accepterar att man har och måste leva med sina känslor. Jag lovar jag vet! livet är en livslång väg att vandra

Känslor är som vatten de flödar, så vill man ha sinnesro för att söka sina känslor ska man använda sig av vatten, en porlande bäck är fantastiskt läkande tycker jag, man vet ju hur havet beter sig först helt stilla en enorm stillhet, som snabbt kan bytas ut mot de största vågor man kan ana. Ja relaterar man känslorna till det så har vi svaret på hur våra känslor reagerar. Det är bara att lära sig förstå, det kan innebära att det blir många förlösande tårar och känslor

Ja känslor dom finns jag lovar, har prescis sett ett bildspel som Göran gjort det berörde på djupet alla dessa fantastiska hästar och deras magi. Dom väcker så starka känslor, den kravlösa  kärleken kommer som brev på posten, för män kan rädslan väckas och få upplevas men genom hästen som erbjuder helandet så kan man bearbeta den känslan, sitter och lyssnar på celines skiva hon väcker känslor vilken röst den kvinnan har. Vilka budskap hon ger det är bara att njuta av dom. Öppna dörren till ditt hjärta så skall du se det du känner och det du missat. Tänk vad ska man göra med alla sina känslor om man inte tänker använda dom till livet? Jag tror på livet, jag tror på kärleken, jag tror på kreativiteten jag tror på mig själv ,jag tror på dig ,på oss ja, jag tror på helheten.

JAG TROR PÅ DEN SANNA KÄRLEKEN
DEN KRAVLÖSA KÄRLEKEN
DEN KRAVLÖSA HJÄLPANDE HANDEN
VÄNNEN SOM STÅR KVAR I ALLA LÄGEN
MIN KÄRLEK TILL MIG SJÄLV
MIN KÄRLEK TILL DIG
DET SOM FINNS
DET SOM SYNS
HJÄRTAT INOM EN
ÖGONEN
SJÄLEN SPEGEL

JAG LEVER MITT LIV

MIA









Kommentarer
Postat av: Göran E

Skulle vilja kommentera detta med hittar inget bra för du har ju redan sagt allt man kan säga om :-)

2010-02-28 @ 13:46:17
URL: http://citronit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0