GIVANDE DAGMELLAN GLÄDJE OCH SORG

Hej!! I dag har det varit en dag, med blandade känslor först var det ganska tungt. Men jag insåg när jag kom till skolan att jag är lyckligt lottad som har så många fina vänner, som får en på bättre humör, och att nya människor kommer i min väg som man får möjlighet att lära känna.

Jag är stolt över mig själv att jag ser människorna som jag umgås med, igår fick jag uppleva en situation som gjorde ont i själen.

Det är tex när man tror,! att ens mamma ser en och är stolt för det man gör eller gjort.
Men det man inser ganska snabbt , när man läser kroppsspråket är att så är inte fallet utan tvärs om- Demonstrativt vänder hon bort huvudet och svarar inte, och om jag tolkar det utifrån respekt och kommunikationens grunder så betyder det att när man vänder bort sitt huvud så talar man om att JAG SKITER I DIG OCH DITT!!!!
Det jag vet som tur är ! det är att det är inte mitt val att projercera mina egna känslor och misslyckanden på någon annan.
Tänk om dom visste vad dom sårar  både sig självt och andra när de inte visar respekt, sen kan jag väl säga att det gör ont den dagen man upptäcker detta att så är fallet,skulle själv alldrig använda mig av detta mot mina egna barn, framför allt inte kränka dom för att jag själv mår dåligt. 
Efter en sådan dag ! så är man oerhört lycklig att man kommit så långt med sig själv, att man vet vem man är man kan sortera sina känslor och stå för dom och se sin svaghet bytas till styrka-

Med dessa rader hoppas jag människor börjar ge ärliga känslor ,som består och menas.
Inte alla dessa falska och giriga!!!

MVH MIA 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0