EN VACKER VINTERDAG

Hej!!! I dag är det lördag 6 februari,en vacker sådan som passar för ett träningspass med Djarfur. Britta min kompis kom för att ta lite bilder på oss så att jag kunde kolla av oss ,det som jag inte visste var att Göran som är fotograf också var med,jaha tänkte både jag och Djarfur undra hur detta ska sluta, undra om vi gör oss bra på kort. Vi intog platsen vi skulle vara på , mittiåkrar ett ställe på höjden i söderås där är så otroligt vackert.

Den energin som finns där uppe är enorm,solen låg på lur när vi var där och vi hade lite tur för den tittade fram några minuter. Jag och Djarfur hade roligt som vanligt samtidigt som vi fick göra ett enormt styrke pass, som innehöll att i denna djupa snö pulsa i volt och dressyr som öppna sluta. Avslutningsvis full galopp och jag är så lycklig över att Djarfur blivit så stark träning ger resultat. Djarfur gjorde ett enormt jobb som innebar att han självklart blev trött ,detta träningspass gjorde att vi klev över en tröskel till det är enorm lycka.

Jag tänkte på vad rik man är . När människor som respekterar och accepterar varandra umgås, när det blir kravlöst , för att om det ska bli kravlöst måste var och en veta vem dom är och veta vad dom vill , man blir oerhört inponerad när man ser människor som kan sin sak och vill lära sig nya saker. Åter till detta med korten detta skapande för det är vad det är, kreativiteten ! har vi inte den då mår vi inte bra.

En eloge till Britta och Göran för att de tog sig tid till att uppleva denna vackra vintedag med mig och Djarfur, jag kan tro att de fick se det mesta som tex , vi har uppfunnit dykning med islandshäst ,de har fått sett hur vacker Djarfur kan vara och även när han visar sin stora integritet ,många tycker att det är olydnad men jag är stolt över  att se hans integritet , det gäller att kommunicera på rätt tid i flödet och inte i tvång.

Det viktigaste är att man har roligt och att man har en plan , våran plan i dag blev bra.
Jag vill ge Djarfur en stor eloge för hans återigen stora prestation, att han gör såna framsteg.

Jag vill skriva denna dikt till Djarfur!!!!



Min är du Djarfur, min sanna vän, och jag är din,

självlart som ett andetag.

Du har låst in dig djupt i mitt hjärta mitt sinne.

Nycklarna tappades bort en dag

se`n jag stängt med dubbla slag.



Mvh    MIA

Kommentarer
Postat av: Göran E

Hej Mia!



Jag kan bara säga att jag är lika nöjd som dig efter gårdagen och jag är 100% säker på att du blir nöjd med bilderna. Vilken härlig dag och vilken häst du har. Och ni gjorde er riktigt bra tillsammans på bild kan jag lova.

2010-02-07 @ 10:17:38
URL: http://citronit.blogspot.com/
Postat av: Britta

Hej mia!



kan bara hålla med Göran, en härlig upplevelse som knappast var någon uppoffring, snarare en ära att få vara med (tror nog att Göran håller med). Ser fram emot söndagen när Djarfur verkligen ska få ge utlopp för all energi han har, spännande! :)

2010-02-07 @ 11:58:27
Postat av: Göran E

Japp, kan bara hålla med dig Britta. Någon uppoffring var det då inte och jag hoppas att du börjar titta lite mer på "idiotknapparna" nu :-)

2010-02-07 @ 12:34:55
URL: http://citronit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0