EN NY DAG

HEJ !

Idag är det fredag och åter en ny arbetsdag, jag sitter och funderar allmänt på hur dagarna kan förändras från positivt tänkande som snabbt byts till negativt. Man undrar hur det kan svänga så enormt snabbt.
Jag tror att det mycket och många gånger har att göra med vad man bemöts utav för människor och energier.

Jag tänker på mig själv här om dagen varför jag var så negativ, ja det är inte roligt att vara det så jag är glad att det är korta stunder, för min del så hade jag bemötts utav negativa människor som suger ur energin, och som kränker ens  personlighet som inte inser att de är dom som äger problemet.

Det dom inte häller vet är att dom talar om precis hur dåligt dom mår, de människorna missar så mycket i livet.
En vän till mig som just nu får genomlida många falska personer i sin närhet det är inte roligt, men jag hoppas kunna ge några ord på vägen, det beror på läxor man lär varje ny dag.

Starka men oerhört känsliga människor kommer att bemötas utav sådana situationer mer eller mindre varje dag, jag vet att dessa möten låter mig växa än starkare och tilliten till mig själv och livet får en annan synvinkel.
Det kan komma känslor som man inte för stunden vet hur man skall handskas med, man känner inte igen sig själv och undran hur det skall bli ,men jag lovar man blir stark och lungnet växer fram. Helt apropo så ser man dessa möten och människor med ett helt annat perspektiv. Man ser hur dom skriker på hjälp.

Vem kan rädda dessa människor ja endast dom själva, medans jag kan ge dem råd med tanke på att jag vuxit
förbi jag har gjort min läxa, kanske skulle jag igenom detta för att själv kunna se och hjälpa andra?

Vad som är viktigt är att hitta människor som respekterar och ser mig, för att kunna leva.
Dom finns men är svåra att hitta, jag vill påstå att vill man hitta dom så gör man det, det som är häftigt är att vissa människor är borta för några år men duker helt plötsligt upp som gubben i lådan eller gumman för all del.

Det är kanske så att vissa alldrig försvinner ur ens liv jag hoppas det är så, det måste ju vara nån mening med att man återförrenas.

I alla fall så med tanke på att jag var negativ här om dagen så är jag luckligt lottad att jag har positiva, människor omkring mig och som vågar tala om att nu Mia släpp det negativa och genast faller man i skratt, det kan man göra om man känner tryggheten.

Min son spelade match i går kväll och att sitta där och bara titta på honom det är lycka, man ser hur roligt han tycker det är, jag är så stolt över min william. Lillebror Gabriel likaså som får ta lärdom från läktaren, jag vill bara säga vad lyckligt lottad man är som fått dessa pojkar.

Nu tänkte jag lämna dessa rader med att drömma mig bort för en minut, och då hamnar jag i naturen, vad mer kan man säga vill man läka själen tex så gå ut i skog och mark det är gratis och fantastikt, villka upplevelser man kan få det är bara att testa, man hör vattnet porla fåglarna sjunger alla dessa träd m.m

Vintern är ju fantastisk men ack så lång, nu tänker jag skänka en tanke till alla som jag känner alla som jag tycker om ja till hela världen jag skänker stor helande kram.


Kommentarer
Postat av: britta

hej Mia!

Lustigt hur lika vi tänker, igår skrev jag just om skogen och dess helande energi på min blogg, jag har nog inte talat om att jag har skaffat den än och just nu ligger sidan nere för någon slags service vilket gör mig tokig, jag vill skriva!! Men visst är det sant, att naturen är en bra återhämtningsplats och dessutom gratis, (det skrev jag också), Ha det bra nu så hörs vi snart.

Britta :)

2010-02-19 @ 09:30:20
Postat av: Göran E

Mycket bra skrivet Mia. SJälv har jag utsatts för oerhörd negativa krafter sista tiden men en förhoppning om att det nu ska vända uppåt finns och det tack vara positiva och trovärdiga vänner. Och som du säger, vissa dyker bara upp som gubben/gumman i lådan.

2010-02-19 @ 16:20:32
URL: http://citronit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0